wdrożenia

PKP Intercity – 6 automatów PetroMAT PRO

lokalizacja

Warszawa, Kraków, Kołobrzeg

CELE

Zapewnienie możliwości samoobsługowego tankowania lokomotyw wraz ze zdalnym podglądem stanów zbiornika i ewidencją tankowań.

ZAKRES PRAC

Listopad 2014 – Instalacja 2 automatów PetroMAT PRO, bezobsługowego systemu zarządzającego oraz sond pomiarowych w zbiornikach naziemnych, stalowych w Warszawie i Krakowie. Czerwiec – Lipiec 2025 – Modernizacja stacji w Kołobrzegu, Warszawie, Krakowie.

EFEKTY

Automatyzacja procesu tankowania, prawidłowe rozliczenia i kontrola nad obiegiem paliwa.
Inwestor potrzebował niezawodnego sprzętu do szybkiego i wygodnego tankowania lokomotyw na wewnętrznych stacjach paliw PKP Intercity w Krakowie oraz w Warszawie, aby uchronić się przed niekorzystnymi przestojami, a jednocześnie mieć wgląd w cały proces tankowania wraz z informacjami dot. napełnienia zbiornika. Każda stacja została wyposażona w legalizowany zbiornik paliwa 30m3, wzorcowaną sondą pomiarową PetroVend, czujnik przecieku, profesjonalny wysokowydajny dystrybutor paliwa Petrotec z wężem 10m na zwijadle oraz PetroMAT z oprogramowaniem zarządzającym PetroManager w wersji RAIL przystosowanej dla branży kolejowej.

System PetroRail od listopada 2014 roku skutecznie wspiera funkcjonowanie wewnętrznych stacji paliw PKP Intercity S.A., dedykowanych do tankowania lokomotyw. Pierwsze wdrożenia objęły stacje w Zakładzie Centralnym w Warszawie oraz w Zakładzie Południowym w Krakowie.

W czerwcu 2025 r., w ramach modernizacji stacji w Kołobrzegu, dotychczasowy system został zastąpiony przez nowoczesny automat samoobsługowy PetroMAT, zintegrowany z naziemnym zbiornikiem na olej napędowy o pojemności 5 m³. Nowy automat został podłączony do istniejącej infrastruktury systemu PetroRail. Dodatkowo zbiornik wyposażono w sondę pomiarową, zapewniającą zdalny podgląd stanu paliwa i jego temperatury w czasie rzeczywistym.

W tym samym roku przeprowadzono prace modernizacyjne na stacjach w Warszawie i Krakowie, obejmujące m.in. wymianę zużytych komponentów elektronicznych automatów oraz integrację zbiorników AdBlue z systemem PetroRail.

Obecnie przedsiębiorstwo dysponuje sześcioma automatami PetroMAT PRO zintegrowanymi w jednym, centralnym systemie PetroRail – zaawansowanym rozwiązaniu dedykowanym branży kolejowej, oferującym kompleksowy, zdalny nadzór nad dystrybucją paliwa w wielu lokalizacjach.