fbpx

System PetroFlota składa się z:

  • opaski montowanej na wlew paliwa (tag RFID)
  • bezprzewodowego czytnika odczytującego informacje z opaski
  • gumowej osłonki
  • radiowego modułu odbioru danych z czytnika
  • Terminala PetroMAT Pro – identyfikacja pojazdu, analiza danych i sterowanie

Cała instalacja systemu PetroFlota jest prosta i odwracalna: Dzięki połączeniu funkcji kontroli wlewu z kontrolą tankowania oferowaną przez PetroMAT z oprogramowaniem PetroManager otrzymujemy kompletne narzędzie zabezpieczające przed nadużyciami podczas tankowania na stacji paliw.

Zainstalowane identyfikatory nie mają wpływu na tankowanie na innych stacjach – nie zmieniają kształtu wlewu.
Jedyna ingerencja przy dystrybutorze to założenie bezprzewodowego czytnika tagów na uchwyt pistoletu. Bezprzewodowy czytnik RFID jest całkowicie bezpieczny – zgodny z normami EX dla urządzeń pracujących w strefie wybuchowej i z normami bezpieczeństwa dla urządzeń radiowych oraz zabezpieczony gumową osłoną przed przypadkowym zalaniem paliwem.

Gumowe osłony czytników dostępne w kilku wersjach kolorystycznych na najpopularniejsze w Polsce pistolety marek ZVA i OPW.

Zebrane informacje służą do identyfikacji pojazdów w terminalu PetroMAT.

Czytnik instalowany na pistolecie po włożeniu do wlewu uprawnionego pojazdu rozpocznie proces autoryzacji pojazdu, sprawdzi rodzaj paliwa dostępnego dla danego auta i ograniczenia nałożone przez zarządcę floty/stacji paliw. W opcji również możliwość dodatkowej autoryzacji kierowcy w postaci zabezpieczonej pinem karty zbliżeniowej. Konfiguracja autoryzacji i procesu tankowania jest elastyczna i może być dostosowana do potrzeb klienta.

Zasadniczą korzyścią osiągniętą dzięki układowi identyfikacyjnemu PetroFlota jest brak możliwości tankowania nieautoryzowanych pojazdów i kanistrów oraz 100% pewna identyfikacja tankowanego pojazdu. Co za tym idzie nie ma mowy o pomyłkach w tankowaniu samochodów nieodpowiednim rodzajem paliwa, chroniąc samochód z silnikiem wysokoprężnym (Diesla) przed zatankowaniem go benzyną i na odwrót.

PetroFlota minimalizuje nadużycia obrotu paliwem, optymalizuje koszty i procedury związane z rozliczaniem wydawanego paliwa. System zwiększa przepustowość stacji poprzez skrócenie czasu tankowania. Wyraźnie skraca i upraszcza obieg dokumentów związanych z kosztami transportu.

Pełna zgodność z systemem PetroManager umożliwia zdalną (również z poziomu strony www) kontrolę tankowania niezależnie od wielkości floty pojazdów i ilości stacji w sieci. Istnieje możliwość bezproblemowego zaadaptowania istniejącego systemu PetroManager do obsługi systemu rozpoznawania wlewów PetroFlota.

 

Opaski na wlewy tzw. tagi dostępne są w wielu kształtach i w różnych rozmiarach. Dzięki temu łatwo można je dopasować do każdego wlewu nawet w najtrudniej dostępnych miejscach.

Schemat tankowania PetroFlota:

  • Kierowca wkłada pistolet do wlewu pojazdu wyposażonego w identyfikator.
  • Następuje odczyt danych identyfikatora poprzez czytnik RFID w postaci nakładki na pistolet.
  • Czytnik radiowo wysyła odczytane dane do odbiornika zintegrowanego z PetroMATem.
  • Terminal PetroMAT sprawdza rodzaj i limity paliwa dostępnego dla danego pojazdu i autoryzuje tankowanie.
  • Istnieje możliwość dodatkowego zabezpieczenia w postaci identyfikatora kierowcy przykładanego do terminala PetroMAT (również z zabezpieczeniem pinem i/lub koniecznością podania stanu licznika).
  • Po autoryzacji PetroMAT odblokowuje dystrybutor i uruchamia pompę.
  • Tankowanie pojazdu odbywa się zgodnie z ustalonymi ograniczeniami – nie ma możliwości zatankowania pojazdu niewłaściwym paliwem.
  • W przypadku usunięcia pistoletu z wlewu system bezzwłocznie zatrzymuje pracę pompy przerywając tankowanie.
  • W trakcie tankowania przesyła na bieżąco dane o jego przebiegu i litrażu do terminala PetroMAT.
  • Po zakończeniu tankowania terminal PetroMAT przesyła kopie danych o tankowaniu do serwera PetroManager NET i/lub programu sprzedażowego.
Korzyści dla właściciela stacji:
  • bezobsługowe tankowanie pojazdów 24h
  • szybsza obsługa pojazdów flotowych
  • mniejsza ilość papierowych dokumentów związanych z wydawaniem paliwa
  • małe koszty przystosowania stacji i utrzymania systemu
  • długofalowe przywiązanie klienta
  • system jest instalowany bez ingerencji w dystrybutor paliw
  • bardzo dobry stosunek ceny do funkcjonalności
 
Korzyści dla właściciela/zarządcy floty:
  • system rozlicza wydane paliwo wyłącznie dla uprawnionych pojazdów
  • zbiorcza faktura za tankowanie pojazdów
  • możliwość podglądu tankowań 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu
  • wykluczone pomyłki paliwa ON/PB
  • dokładne dane do wyliczania średniego zużycia paliwa
  • tankowanie na samoobsługowych wewnętrznych stacjach paliw
  • odpowiednie paliwo w odpowiedniej ilości w baku odpowiedniego pojazdu
  • wykluczone tankowanie kanistrów lub nieautoryzowanych pojazdów
 
Chroni przed:
  • zatankowaniem niewłaściwego paliwa (wyklucza pomyłki ON z PB)
  • tankowaniem do nieautoryzowanych pojazdów
  • nalewaniem paliwa do kanistrów czy pojemników
  • przypadkowym rozlaniem paliwa i skażeniem środowiska

Dane techniczne:

Odbiornik wbudowany w terminal PetroMAT:
  • Zasilanie: 12V DC (pobór max 0,2A – istnieje możliwość zainstalowania na cysternie mobilnej)
  • Temperatura pracy: od -30° do 70°C
  • Transfer danych z czytnikiem RFID na pistolecie: dwukierunkowa komunikacja radiowa 433±2MHz
  • Zabezpieczenie: karta SAM (Secured Application Module)
  • Maksymalna odległość między terminalem PetroMAT a czytnikiem RFID: 50 metrów (ze standardową anteną)
Czytnik identyfikatorów zamontowany na pistolecie:
  • Zasilanie: bateria litowa 3,6V 8,5Ah (ponad rok pracy na jednej baterii, którą łatwo można wymienić)
  • Temperatura pracy: od -30° do 70°C
  • Odczyt identyfikatorów RFID– 13.56 MHz (standard ISO 14443)
  • Transfer danych do terminala PetroMAT: dwukierunkowa komunikacja radiowa 433±2MHz
  • Dostępne kolory obudów: czarny, czerwony, niebieski, żółty, zielony.
 
Zgodność z normami:
  • PN-EN 60950:2002 (Bezpieczeństwo urządzeń techniki informatycznej),
  • PN-I-ETS 300 330:2005 (Urządzenia radiowe i pętle indukcyjne krótkiego zasięgu)
  • II 2G Ex ib IIA T4 Gb (Dla urządzeń pracujących w strefach niebezpieczeństwa wybuchu),
  • I M2 Ex ib I Mb,
  • FCC 47 CFR part 15C,
Dzięki bezprzewodowemu układowi rozpoznawania wlewu Systemu PetroFlota i najnowocześniejszym rozwiązaniom analitycznym Systemu PetroManager jest to najkorzystniejszy i najbardziej elastyczny sposób zapewniający szybkie, bezpieczne i precyzyjne rozliczanie tankowanych pojazdów, jaki jest obecnie dostępny na polskim rynku.

Paliwo – rozliczamy z każdej kropli!

PetroConsulting jako producent i autor wszystkich rozwiązań (zarówno sprzętu jak i oprogramowania) może dowolnie modyfikować produkty i usługi pod kątem potrzeb Naszych Klientów.